بهترین فیلتر روغن پژو ۲۰۶ را چگونه می توان تشخیص داد؟ برای پاسخ به این سوال عملکرد چند نوع فیلتر روغن پژو ۲۰۶ را بررسی می نماییم.

از نظر نوع ساخت دو نوع کلی برای فیلتر روغن پژو ۲۰۶ وجود دارد.

۱- فیلتر روغن پژو ۲۰۶ با نوع چین کاغذ زیکزاک

۲- فیلتر روغن پژو ۲۰۶ با نوع چین صاف

از نظر کیفیت نوع دوم یعنی فیلتر روغن پژو ۲۰۶ با چین صاف ساختار بهتری دارد. این نوع فیلتر روغن (در صورت استفاده از کاغذ مرغوب و چین استاندارد) یک سر و گردن از نوع اول با کاغذ زیکزاک بالاتر است.

فیلتر زیکزاک از نظر تکنولوژی ساخت بسیار ساده و پیش پا افتاده است و با استفاده از چسب و قطعه پلاستیکی و کاغذ به راحتی منتاژ می شود. ولی فیلتر با کاغذ صاف حتما در سر و ته می بایست کاغذ بوسیله دستگاه با مواد پلاستیکی و کاغذی تزریقی ساخته شود و به این دلیل استحکام بالایی دارد.

فیلترهای ساخته شده در اکثر شرکتهای ایرانی از نوع اول می باشند. البته برخی از شرکتها نیز از مواد تزریقی برای فیلترهای با کاغذ زیکزاک استفاده می نمایند که این امر باعث افزایش کیفیت فیلترها می گردد. برندهای مطرح در ساخت فیلتر روغن پژو ۲۰۶ می توان از شرکتهای سرکان، ستاره فیلتر؛ تکساز و غیره نام برد.

اکثر فیلترهای وارداتی ازنوع دوم و با کاغذ چین صاف ساخته شده اند که قاعدتا از توان و مقاومت بیشتری برخوردار هستند. از برندهای مطرح فیلتر روغن پژو ۲۰۶ می توان از مان آلمان (MANN) ، فاین (FINE) ، بوریس(BORIS)، ساکورا (SAKURA) اشاره کرد.

برای خودروهای با توان بالا مثل پژو ۲۰۰۸ می بایست حتما از فیلترهای مرغوب استفاده شود. البته فیلتر روغن مرغوب می تواند عمر مفید موتور خودرو را به نحو چشم گیری افزایش دهد.

اطلاع از نوع و کارخانه فیلتر روغن پژو ۲۰۶ هنگام نصب توسط سرویسکار الزامی است و حتما قبل از نصب فیلتر را بررسی فرمایید.