برای اینکه بدانیم کدام مدل پراید بهتر است ابتدا باید بدانیم چند نوع از پراید تولید شده است؟ و بعد ببینیم کدام مدل کارایی بهتری دارد.

پراید از سال ۷۱ وارد ایران شد. مدلهای اولیه کاربراتوری بودند و در دو مدل ساده و فول عرضه می شد. مدل فول دارای امکاناتی چون کولر، گرمکن شیشه عقب، شیشه جلو برقی بودند.

رفته رفته مدل ساده حذف شد و مدل فول به دو صورت هاچ بک و صندوقدار ادامه تولید پیدا کرد. از سال ۸۳ مدل انژکتوری پراید عرضه شد و امکاناتی همچون فرمان هیدرولیک روی برخی از تولیدات نصب شد.

در سال ۸۶ پراید ۱۳۲ با فیس جدید و امکاناتی بیشتر عرضه شد.

از سال ۸۹ شاسی های پرایدهای تولیدی تقویت شد و به صورت شاسی دوبل عرضه شد. همچنین در این سال مدل ۱۳۱ هم عرضه شد که دارای امکانات بیشتری مثل ترمز ABS و فرمان هیدرولیک بود.

از سال ۹۲ شرکت سایپا تقریبا تمام محصولات خود را با کلیه امکانات عرضه کرد که شامل ترمز ABS فرمان هیدرولیک و کیسه هوای ایمنی بود. همچنین خودرو پراید با مستحکم تر شدن سقف، کمی ایمن تر ساخته شد.

حال با توجه به مسایل فوق الذکر و توجه به این نکته که تجهیزاتی مانند ترمز ABS و فرمان هیدرولیک تاثیر بسیاری در راحتی شما هنگام رانندگی دارد، پیشنهاد می شود که محصولات دارای آن تجهیزات را خریداری کنید.همچنین کیسه هوا با توجه به اهمیت ایمنی سرنشینان دارای ارزش زیادی است که میتواند ملاک انتخاب قرار گیرد.

مسئله بعدی اینکه پرایدهای با موتور یورو ۴ دارای بازدهی بیشتر موتور و شتاب بالاتر هستند ولی نگهداری و تعمیر گران تری نسبت به موتورهای قدیمی تر دارند.

امیدوارم که شما با این توضیحات بتوانید بهترین مدل پراید را انتحاب نمایید.