عوامل کم شدن آب رادیاتور در خودرو

عوامل مختلفی وجود دارد که باعث کم شدن آب رادیاتور می شود و امروز قصد داریم تا این عوامل را با هم بررسی کنیم.
۱- از عوامل کم شدن آب رادیاتور نشتی شیلنگ ها است پس ابتدا باید تمامی شیلنگ ها و رابط های آب به درستی بررسی شوند:

برای این کار دستگاه مخصوصی وجود دارد که همانند یک تلمبه ،فشار آب داخل مدار موتور را بالا می برد با این تفاوت که موتور خودروی شما خاموش است و موتور سرد می باشد. این فشار موجب می شود تا نشتی های احتمالی مشخص شوند. حال اگر دسترسی به این دستگاه نباشد می توان با روشن گذاشتن موتور خودرو دما و فشار را بالا برده و از این طریق نشتی یابی کنیم. فقط دقت داشته باشید که به هیچ وجه تا حداقل ۳ ساعت پس از خاموش کردن موتور درب رادیاتور یا مخزن آب را باز نکنید.

۲- از علل کم شدن آب رادیاتور نیمسوز شدن واشر سرسیلندر می باشد که به بررسی آن می پردازیم:

در این مرحله با روش های مختلفی می توان از سلامت و یا عدم سلامت واشر سرسیلندر مطلع شد. لازم به ذکر است این عوامل در حدود ۸۰ درصد مواقع جوابگو هستند و این تست ها بدون هیچ دستگاهی قابل انجام است.

روش اول به این صورت است که در هنگام سرد بودن موتور خودرو درب رادیاتور را باز کرده و حجم آب را تکمیل میکنیم و درهمین حین استارت میزنیم. اگر آب داخل رادیاتور بیرون بریزد نشانگر وجود کمپرس در مدار آب موتور میباشد و نیاز به تعویض واشر سرسیلندر هست.

روش دوم این است که در مواقعی با بررسی گیج روغن متوجه رنگ شیرکاکائویی مانند روغن موتور میشویم که در این حالت آب موتور وارد مدار روغن شده و نیاز به تعویض واشر سرسیلندر هست.

تمامی اطلاعات فوق به صورت تجربی بوده و باعث افتخار است که با نظرات و پیشنهادات خود ما را هم بهنرمند کنید.

بازدید از مقالات دیگر سرویس تک